Vad gör Agency360 unikt i förhållande till andra lösningar på marknaden?

Agency360 har samlat de bästa webbaserade analysverktygen och skapat en unik plattform för försäljning och marknadsföring. Genom att alla verktygen samlas på ett och samma ställe slipper du logga in i flera system med olika gränssnitt när du ska ta fram rapporter till dina kunder.

Agency360 vänder sig till alla typer av byråer inom marknadsföring, reklam, webb och media. 

Vi erbjuder en kostnadsfri provperiod på 14 dagar, helt utan förpliktelser.

Du behöver inte fylla i någon betalningsinformation och du guidas genom den korta konfigurationen. Vi hämtar data i realtid, så du kan komma igång direkt. Klicka bara på prova gratis i 14 dagar, så kan du se resultaten för dina kunder med en gång.

Ja, våra fyra abonnemang ger möjlighet till att visa data för allt från två till obegränsat antal landspecifika webbplatsversioner. Du kan alltså se data och använda alla våra funktioner specifikt för respektive land.

Det går att klicka från webbplatsen för ett land till nästa utan att behöva logga in på nytt.

Vad kostar ett Agency360-abonnemang?

Vi har satt ihop fyra olika paket: Freelancer, Agency, Agency Medium och Agency Premium. På så sätt kan du välja ett abonnemang som passar just din byrås behov. 

 

Du kan enkelt byta till ett annat abonnemang med bara några klick. Om du väljer att uppgradera träder ändringen i kraft genast. Byter du till ett mindre abonnemang så sker ändringen vid nästa betalningsperiod.

Agency360 har ingen bindningstid. Du kan välja månadsabonnemang eller få 25 procents rabatt med ett årsabonnemang. Båda typerna av abonnemang kan sägas upp fram till dagen innan de förnyas automatiskt.

Which KPIs are displayed in the Advertising menu?

In principle, we show the same campaign data that you can see if your log into campaign statistics on the individual channel. We have set up the data in very clear, easy-to-understand graphics. You can customise the display fast and easy, to show the metrics you wish to see. You can import campaign data from your clients’ favourite channels and create uniform reports regardless of platform. 

Vad är Webbleads B2B?

Under Webbleads B2B hittar du en förteckning över företag med eget IP-nätverk som har besökt dina kunders webbplatser. 

När vi har registrerat besök från ett företag kan du se besökshistoriken och detaljer för varje enskilt besök under Webbleads B2B. Där framgår vilka undersidor som företaget har besökt, besöksdatum och längd samt vilken kanal som har genererat besöket.

Därmed får dina kunder unik information som deras säljare kan använda när de tar kontakt med företagen.

Om företaget inte har något eget IP-nätverk kan det inte spåras och det är bara internetleverantörens domän som är synlig.

När vi inte kan visa vilket företag som ligger bakom ett besök sorterar vi bort det. På så sätt garanterar vi att vi bara visar ”varma” leads som dina kunder kan ta kontakt med.

Webbleads B2B är ett verktyg för företagskunder, och vi kan inte identifiera besök från privatpersoner.

Vi har skapat en filtreringsmöjlighet som gör att du själv anger vilka företag du vill visa för dina kunder utifrån en rad olika parametrar. Du kan också styra visningen av kundernas webbleads genom att aktivt följa särskilt intressanta företag och dölja företag som du bedömer som ointressanta för dina kunder.

Vilka är fördelarna med Agency 360s rapportsystem?

Med rapportverktyget i Agency360 kan du snabbt skräddarsy en 360 graders-rapport till dina slutkunder, med ditt eget företagsnamn och företagets logotyp och profilfärger.

Det är hur enkelt som helst: Lägg upp kunden, anslut till de olika marknadsföringskanalerna, skräddarsy rapporterna och ge kunderna åtkomst till white label-versionen av systemet.

Vad är Webbanalys?

Med Webbanalys får du mer information om besökarna på dina kunders webbplatser genom en intuitiv och lättbegriplig tolkning av data från Google Analytics.

Du kan se antal besökare och antal besök, vilken väg besökarna kommit till webbplatsen, vilka undersidor de besökt och vilka sökord som har lett till besök via sökmotorer.

När du loggat in anger du vilken period du vill se, och på startsidan kan du se samlad statistik och de viktigaste nyckeltalen. Sedan kan du klicka på respektive kanal för att se information om den.

Grafer och diagram gör det lätt att följa utvecklingen över tid och hjälper dig att förmedla kundernas data till dem i ett enkelt och överskådligt format.

Direkt: Besökarna har skrivit in din webbadress direkt i webbläsaren eller klickat på ett sparat bokmärke från din webbplats.

Besökare som kommer direkt till webbplatsen har förmodligen viss kännedom om din verksamhet sedan tidigare.

Google Ads: Besök via klick på Google Ads-annonser. De översta och nedersta placeringarna på Google är förbehållna Google Ads. Det är ett effektivt sätt att bli mer synlig när kunder söker efter dina produkter eller tjänster. Annonserna känns igen på den lilla gröna annonsrutan som visas framför sökresultaten.

Organiskt: ”Vanliga” sökresultat på Google. För att din webbplats ska hamna högt bland de organiska resultaten måste den vara sökmotoroptimerad. Optimeringen kallas även SEO (”search engine optimization”).  

Hänvisningssidor: Hänvisningssidor är externa webbplatser, t.ex. återförsäljare, partners eller bloggar, som har hänvisat trafik till din webbplats via en länk.

Det förekommer också besök från oönskade hänvisningssidor, t.ex. på den egna webbplatsen eller från spamsidor. Dessa tillför inget mervärde när du analyserar trafiken och kan filtreras bort i Google Analytics.

Sociala medier: Besökaren kommer till webbplatsen via sociala medier. Det kan t.ex. vara från företagets LinkedIn-sida eller via ett privat Facebook-inlägg där någon länkat till din webbplats.

Övrigt: Här samlas mindre och okända trafikkällor. Det kan t.ex. vara besökare som kommit via Google My Business eller Trustpilot.

För att du ska kunna se förfrågningar via webbplatsen måste vårt Agency360-skript – en liten spårningskod – placeras på sajten.

Du kan se förfrågningar via kontaktlänkar på webbplatsen och få klarhet i om besökarna konverterar genom mejl, samtal eller kontaktformulär.

Eftersom vi visar vilken kanal förfrågningarna kommer från kan du t.ex. se om dina Google Ads-sökord leder till konvertering eller om ett besök från en hänvisningssida har lett till en förfrågan.

Om ditt företag har kontaktlänkar till flera medarbetare kan du se vem som har tagit emot förfrågan.

 

Ja, våra fyra abonnemang ger möjlighet att visa data för allt från tio till obegränsat antal landspecifika sidor. Du kan alltså se data och använda alla våra funktioner specifikt för respektive lands webbplats.

Det går att klicka från webbplatsen för ett land till nästa utan att behöva logga in på nytt.

Vad kan jag se under Sociala medier?

Under Sociala medier får du information om hur besökare interagerar med företagets sidor och inlägg i sociala medier. Du kan följa utvecklingen för antal gillamarkeringar och kommentarer, inläggens räckvidd, antal delningar och demografin för dina kunders följare.

Du måste vara administratör för dina kunders sidor i sociala medier för att kunna godkänna integrationen med Agency360. Om du inte själv administrerar kundernas sidor kan du antingen bli tillagd av en administratör eller själv lägga till administratören som användare i Agency360 så att sidorna kan integreras. Du kan i så fall välja att ge administratören åtkomst endast till Sociala medier-området.

Du guidas enkelt genom integrationen och behöver bara ge Agency360 åtkomst till din sida med några få godkännanden. Det kräver att du är inloggad på den sociala plattformen på samma enhet som du gör integrationen från.

Du kan känna dig helt trygg: vi varken kan eller vill komma åt någons privata profil. Administratörens profil används enbart för att godkänna integrationen.

Nej, vi gör inga inlägg på dina kunders sidor och dina följare kommer inte kunna se att sidan är integrerad med Agency360. Vi hämtar bara data för att kunna visa dem under Sociala medier i Agency360.

Om du har valt fel sida eller kanske skapat en ny som du vill integrera kan du alltid ta bort integrationen i det nedre högra hörnet på Sociala medier-dashboarden i Agency360 och sedan integrera en ny sida.

Vad visas under Agency360 SEO Rank?

SEO Rank är vår genväg till kundernas placeringar på Google och Bing för de sökord som de gärna vill bli hittade på.

Varannan dag gör vi en sökning på alla dina kunders sökord. Det ger dig god överblick över hur synliga dina kunder är för användare som letar efter deras tjänster. Du kan också lägga till dina kunders konkurrenter för att se deras placeringar.

Den informationen är ett bra underlag för att bedöma om dina kunders webbplatser behöver sökmotoroptimeras så att de alltid visas när någon söker efter deras produkter.

Genom att följa placeringarna över tid kan du se om du uppnår önskade resultat.

Vad omfattar er webbplatsanalys?

I vår webbplatsanalys gör vi en hälsokontroll av dina kunders webbplatser. Det gör att du kan hjälpa dina kunder att hamna högre bland sökresultaten med hjälp av en utförlig guide till tekniska och innehållsliga förbättringar.

Agency360s webbplatsanalys ger värdefull information om hur dina webbplatser presterar på över 50 punkter. Vi mäter bland annat webbplatsens hastighet och mobilvänlighet, förekomsten av duplicerat innehåll, rubriktaggar, interna länkar, sidrankning och mycket mer.

Vad visas under länkanalys?

Under länkanalys kan du få fullständig överblick över alla inkommande länkar till dina kunders webbplatser samt en kvalitetsbedömning av de enskilda länkarna. Du kan också se förlorade och nya länkar och vilka domäner de kommer från.

Hur ser ni till att följa EU:s dataskyddsförordning?

Vi tar den nya dataskyddsförordningen på största allvar. Det betyder att alla personuppgifter hanteras säkert och att vi vidtar nödvändiga åtgärder för att förhindra att dessa förstörs oavsiktligt eller olagligt, går förlorade eller ändras eller röjs till någon obehörig, missbrukas eller på något annat sätt behandlas i strid med dataskyddsförordningen.

Vi samlar in en kunds formulärdata om du använder vår funktion ”Formulärvisning”, som ger möjlighet att samla in alla formulär som skickas via webbplatsen. Normalt rör det sig om namn, adress, telefonnummer och ett meddelande från användaren. Det är naturligtvis frivilligt att använda den här funktionen, eftersom den är helt fristående från övriga funktioner i vår Agency360-produkt.

Under ”Formulär” kan du när som helst radera enskilda formulär.